27 oktober 2008

Lagen om alltings jävlighet och lite skapat


Första morgonen på Linns första höstlov och vi skulle ha sovmorgon.
Hade vi det??
NEJ, för vi vaknade alldeles av oss själva halv åtta!
Kl 10.45 skulle jag vara hos massören men hittade jag någon parkering?
NEJ, för det var fullt i typ 4 kvarter runt om hennes lokal. Kom inramlandes 10.47.
Fick i alla fall min massage, som för övrigt gjorde jäääkligt ont idag på alla triggerpunkter.
Sen fick jag ögonfransarna blåsvarta och det blev snyggt!

Bra där en liten stund. Men höll det i sig?
NEJ, för kl 12 skulle jag och Linn möta min mamma för lunch och hon skulle vara klar hos tandläkaren samtidigt som jag var klar med fransarna.
Var hon det?
NEJ, för hon kom inte in i tandläkarrummet förrän 11.20 istället för 11.00 och tandläkaren själv dök inte upp förrän 11.40.

13.10 kom hon till stället där vi bestämt att träffas.
13.45 kom jag till beWed för att hämta upp det vi samfraktat från en grossist.
Fick jag alla varor jag beställt som de sagt att de hade?
NEJ, så nu måste jag ringa dem i morgon.
Var kvar där ett tag, pratade lite blaj och sålde varor åt Kirsi och det var kul.

Åkte till ÖB för att köpa pepparkakor till mässan och där var det jätteköer.
Bensinpriset var höjt på Jet, från 10.84 till 11.24 så jag bestämde mig för att tanka i Skultorp på väg hem (vår "förort").
Blev jätteglad när jag såg att det fortfarande låg på 10.84 där!

Jippi, tankar på Visakortet istället för på Jetkortet.
Nähä, det går inte att knappa in koden förrän vid 3e försöket och när jag väl tar i pumphandtaget har bensinpriset gått upp till 11.24!

Kan man nu föreställa sig att det inte gick att knappa in koden för att nåt pucko i Stockholm tryckte på sina jäkla knappar för att höja priset?
JA, inte svårt alls att tänka sig!
Mannen vid pumpen brevid (haha, låter som uppföljaren till Mannen i graven brevid) blev asförbannad, precis som jag och så stod vi där och svor över Hydro ett tag.
Ska ringa dem och klaga i morgon!

Så, vad kan vi dra för slutsats av detta?
Att jag borde ha försovit mig och missat massagetiden istället för att vakna tidigt och hinna, för hade jag missat tiden hade jag inte åkt till stan alls.
Eller... ska vi kräva att mammas tandläkare betalar mig mellanskillnaden för bensinen, eftersom det var HANS sena ankomst som gjorde att jag åt lunch för sent, kom till Kirsi för sent, kom till ÖB när det var köer och kom till Hydro när Stockholmspuckot tryckte på knappen!


Nu när detta är utagerat känns det bättre och jag kan visa vad jag gjorde i går kväll =)



Tanken kom jag på själv, men ramlade sen in på Marjas blogg och fick inspirationen att komma igång. Det blir fler såna här. Älskar motivet!

Vill bara tillägga att jag bott i Stockholm i 12 år och där finns miljoner av bra människor =)

Kram på er!

10 kommentarer:

Anonym sa...

*hahaha* vilken dag du har haft! Din stackare!
Men vilket underbart kort! Rena tavlan!
Nu är första DT-layouten klar! Känns bra, men det kommer inte att vara länge, för nu ska den in i datorn också och det är ett helvete att få det snyggt... Så vi får se när den kommer nerdimpandes hos dig ;-)

Lisa sa...

Förlåt, men jag skrattade mig igenom ditt inlägg.
Jag var precis på väg att lägga in klagomål på min egen blogg. Men nu när jag läst ditt så känns det mycket bättre! Så...tack! :)
För övrigt: fiiint kort! STOR KRAM!

Anonym sa...

Fy 17 vilken dag, snacka om Murphys Law alltså!

Men hängelskylten är superfin!

//Malin

Marja sa...

Trevligt att jag inspirerat dig!!

Men hjälp vilken dag du haft!! Ibland vill det sig verkligen inte!

Kraaaaam!!

Anonym sa...

men guuuud vilken dag! Vissa dagar ska man inte kliva upp ur sängen...fast det gäller enbart om det är söndag, man inte har något helgjobb, barn, husdjur som måste ut eller är kissnödig ;P
Hoppas morgondagen blir bättre!
Kortet är så sött!!

kram!

Storasyster sa...

Ibland är livet bara.....Suck, men det brukar ju ljusna efter ett tag :) och jätte fint kort, hur hinner du med allt människa? :D //Sol

Marie sa...

Ja sådana dagar ska man bara dra täcket över huvudet i sängen och vänta på att det har jävlats över för denna gången :) Det är konstigt att allt det jävliga kommer på samma dag, aldrig i små doser. Vad fina kort du har gjort, motivet är så läckert. Hittade hit av en slump, kommer gärna på besök igen. Ha det gött och pyssla lugnt.

Mya sa...

men detta låter ju helt otroligt, vilken dag. Jäkla bensintyper oxå, det var ju nästan värst. Tur att det aldrig är jag som tankar, då slipper jag få ångest över priserna ;)
kram och gonatt, mya

Anonym sa...

Undrebar skylt!! Jag gillar verkligen färgerna de är så milda och fina!!!
Tack för titten och kommentaren hos mig:0)
Therése

Anonym sa...

Men gumman vad tokit för dig blev så ledsen för din skuld. Finns inget värre en när hela dagen bara jälvlas med en men den slutade himla bra med KANONSNYGGT KORT GILLAR MASSOR MASSOR
jag tycker själv att jag är ur dårlig på kort får inte till det lika bra tycker bättre om att göra allt annat men något kort blir det lite då och då STORA VÄRMA KRAMAR FRÅN LILLA PYSSEL Inger:)