21 december 2006

Redo för julen...


Efter ett par dagar med ordentlig hosta och hög feber för Linn så har hon varit tillbaka på dagis sedan igår, och jag har hunnit både pyssla, shoppa och beställa nya varor till butiken.

Det börjar kännas som att det faktiskt blir jul i år också. Vi som tänkt resa bort med avstod pga ekonomin, har helt vänt och kommer att fira en riktig traditionell jul med familj (er)... Vi har ju lite taikon-stuk i min familj, så det blir lilla julafton i morgon hos pappa och hans familj.

Jualfton spenderar vi hos mamma och Stig, juldagen bilr här hemma med Claes föräldrar och syskonbarn (deras mor ska på vift;-)).

Annandagen kommer lillebror med sambo och dotter på besök och de stannar förhoppningsvis några dagar och samma dag ska vi på middag till mamma igen... Då kommer storebror med familj också dit.

Hela veckan ska vi ha pappas hund Stinta hos oss, för pappa och hans svärfar drar till Spanien en vecka (hu så jäkligt).

Det blir alltså full rulle hela julhelgen. Lugnt blir det väl över nyårshelgen istället, eftersom Claes har jour och sedan hoppas vi på besök av kära vänner under trettonhelgen.

Sen när det är dags för vardagen igen, kan vi äntligen ta igen oss *haha*.

Jaja, här kommer lite av det jag gjort de senaste dagarna.




Julpostlådan är starkt inspirerad av min väninna Helenas DT-uppdrag för Hobbyhuset.

Jag har scrappat alltihop i mitt nya älsklingspapper; Hannah i K-Ology-serien från K&Company. De finns i butiken: Scraphörnans butik
Så här fina blev lyktorna med tända ljus i

Inga kommentarer: